Palvelut yrityksille
Koulutus ja valmennus lähi- , hybridi- ja etätoteutuksena
Työyhteisövalmennukset ja -koulutukset, luennot, Tyhy- ja Tykypäivät
Perustuu: Useiden eri tieteenalojen teorioihin, kuten neurotieteeseen, kognitiiviseen ja positiiviseen psykologiaan, kielitieteeseen, konstruktivismi- ja systeemiteoriaan. Lähestymistavassa huomio on resurssien, vahvuuksien ja oman osaamisen ja potentiaalin hyödyntämisessä, tavoitteellisuudessa ja ratkaisukeskeisyydessä
Asiakas: Työyhteisö, tiimi, esimiehet, asiantuntijat tai johtoryhmä, joka on oman työnsä asiantuntija ja haluaa kehittyä työssään, selkiyttää työroolia tai työtapoja, on kiinnostunut uusista näkökulmista
Mihin tarkoitukseen: Kun halutaan vahvistaa työyhteisön ammatillista osaamista, lisätä työyhteisön jäsenten voimavaroja ja työssä jaksamista, tarjota henkilöstölle virkistyshetki ja uudenlaisia näkökulmia.
Esimerkkejä aiheista:
Business Coaching
Perustuu useiden eri tieteenalojen teorioihin, kuten neurotieteeseen, kognitiiviseen ja positiiviseen psykologiaan, aikuiskasvatustieteeseen, systeemiteoriaan, johtamistieteisiin ja urheiluvalmennukseen.
Menetelmänä coaching ja valmennus on tavoitteellinen ja ratkaisukeskeinen vuorovaikutuskohtaaminen.
Asiakas: Oman työnsä asiantuntija, asiantuntijatehtävissä toimiva henkilö, esimiehet ja johtajat, uuden työroolin omaksuja
Tavoite: Coaching prosessi auttaa coachattavaa selkiyttämään ja tehostamaan omaa työtään sekä kehittymään ja löytämään vastaukset omiin haasteisiinsa.
Kenelle sopii: Kaikille työyhteisön jäsenille, oli kyse työntekijöistä, asiantuntijoista, esimiehistä, tiimistä tai johtoryhmästä.
Avainsanoja: vahvuudet, osaaminen, potentiaali , sisäinen motivaatio, voimavarat, hiljainen tieto, kannustus, innostus ja haastaminen
Työyhteisösovittelu
Joskus työyhteisössä tarvitaan ulkopuolista sovittelijaa työrauhan palauttamiseksi.
Restoratiivinen työyhteisösovittelu on ihmistä kuunteleva ja arvostava tapa ratkaista työyhteisössä ehkä pitkäänkin jatkuneita konflikteja, ristiriitoja ja huonoa ilmapiiriä.
Työyhteisösovittelussa restoratiivinen lähestymistapa on dialoginen, hyväksyvä, anteeksiantava, myötätuntoinen ja ihmislähtöinen prosessi, jossa kaikki osapuolet tulevat kuulluksi tasavertaisina. Jokainen saa kertoa oman kokemuksen, ajatukset, tunteet ja toiveet. Prosessissa jokainen saa kertoa, miten toisen toiminta itseen on vaikuttanut ja mitä itse toivoo jatkossa. Kun ryhmän kaikki jäsenet tulevat kuulluksi, ymmärrys lisääntyy ja ryhmä itse sopii, miten jatkossa toimitaan niin, että kaikki voivat sitoutua yhteiseen sopimukseen. Työyhteisösovittelu on voimaannuttava oppimisprosessi, joka antaa hyvät eväät jatkoa ajatellen.
Perustuu: Restoratiivinen työyhteisösovitteluprosessi on pitkään kehitetty, yleisiin sovittelun malleihin perustuva menetelmä. Se on tieteellisesti tutkittu, nopea ja tehokas työkalu työyhteisöjen ristiriitojen ratkaisemiseen.
Asiakas: Työyhteisö ja sen jäsenet. joihin konflikti vaikuttaa
Tavoite: Palauttaa työrauha ja lisätä työyhteisön jäsenten taitoja toimia työyhteisössä rakentavalla ja aikuismaisella tavalla
Kenelle sopii: Työyhteisöille, joissa on konfliktitilanne.
Mistä konfliktin tunnistaa: Konflikti voi olla piilevä ja se oireita on mm.
Työyhteisövalmennukset ja -koulutukset, luennot, Tyhy- ja Tykypäivät
Perustuu: Useiden eri tieteenalojen teorioihin, kuten neurotieteeseen, kognitiiviseen ja positiiviseen psykologiaan, kielitieteeseen, konstruktivismi- ja systeemiteoriaan. Lähestymistavassa huomio on resurssien, vahvuuksien ja oman osaamisen ja potentiaalin hyödyntämisessä, tavoitteellisuudessa ja ratkaisukeskeisyydessä
Asiakas: Työyhteisö, tiimi, esimiehet, asiantuntijat tai johtoryhmä, joka on oman työnsä asiantuntija ja haluaa kehittyä työssään, selkiyttää työroolia tai työtapoja, on kiinnostunut uusista näkökulmista
Mihin tarkoitukseen: Kun halutaan vahvistaa työyhteisön ammatillista osaamista, lisätä työyhteisön jäsenten voimavaroja ja työssä jaksamista, tarjota henkilöstölle virkistyshetki ja uudenlaisia näkökulmia.
Esimerkkejä aiheista:
- Stressinhallinta ja työssä jaksaminen
- Työnilo
- Vuorovaikutustaidot
- Työhyvinvointi
- Motivoituminen ja motivoiminen
- Erilaisuus ja moninaisuus työyhteisössä
- Työroolin selkiyttäminen
- Asiakaspalvelu ja asiakaskokemuksen parantaminen
Business Coaching
Perustuu useiden eri tieteenalojen teorioihin, kuten neurotieteeseen, kognitiiviseen ja positiiviseen psykologiaan, aikuiskasvatustieteeseen, systeemiteoriaan, johtamistieteisiin ja urheiluvalmennukseen.
Menetelmänä coaching ja valmennus on tavoitteellinen ja ratkaisukeskeinen vuorovaikutuskohtaaminen.
Asiakas: Oman työnsä asiantuntija, asiantuntijatehtävissä toimiva henkilö, esimiehet ja johtajat, uuden työroolin omaksuja
Tavoite: Coaching prosessi auttaa coachattavaa selkiyttämään ja tehostamaan omaa työtään sekä kehittymään ja löytämään vastaukset omiin haasteisiinsa.
Kenelle sopii: Kaikille työyhteisön jäsenille, oli kyse työntekijöistä, asiantuntijoista, esimiehistä, tiimistä tai johtoryhmästä.
- Johtamisen kehittäminen
- Vuorovaikutustaitojen parantaminen
- Ryhmä- ja tiimityöskentelyn tehostaminen
- Uuden työroolin tai uusien käytänteiden selkiyttäminen ja omaksuminen
- Kehittyminen ja kasvaminen omassa työssä
- Myönteinen muutos kohti tavoitteita
Avainsanoja: vahvuudet, osaaminen, potentiaali , sisäinen motivaatio, voimavarat, hiljainen tieto, kannustus, innostus ja haastaminen
Työyhteisösovittelu
Joskus työyhteisössä tarvitaan ulkopuolista sovittelijaa työrauhan palauttamiseksi.
Restoratiivinen työyhteisösovittelu on ihmistä kuunteleva ja arvostava tapa ratkaista työyhteisössä ehkä pitkäänkin jatkuneita konflikteja, ristiriitoja ja huonoa ilmapiiriä.
Työyhteisösovittelussa restoratiivinen lähestymistapa on dialoginen, hyväksyvä, anteeksiantava, myötätuntoinen ja ihmislähtöinen prosessi, jossa kaikki osapuolet tulevat kuulluksi tasavertaisina. Jokainen saa kertoa oman kokemuksen, ajatukset, tunteet ja toiveet. Prosessissa jokainen saa kertoa, miten toisen toiminta itseen on vaikuttanut ja mitä itse toivoo jatkossa. Kun ryhmän kaikki jäsenet tulevat kuulluksi, ymmärrys lisääntyy ja ryhmä itse sopii, miten jatkossa toimitaan niin, että kaikki voivat sitoutua yhteiseen sopimukseen. Työyhteisösovittelu on voimaannuttava oppimisprosessi, joka antaa hyvät eväät jatkoa ajatellen.
Perustuu: Restoratiivinen työyhteisösovitteluprosessi on pitkään kehitetty, yleisiin sovittelun malleihin perustuva menetelmä. Se on tieteellisesti tutkittu, nopea ja tehokas työkalu työyhteisöjen ristiriitojen ratkaisemiseen.
Asiakas: Työyhteisö ja sen jäsenet. joihin konflikti vaikuttaa
Tavoite: Palauttaa työrauha ja lisätä työyhteisön jäsenten taitoja toimia työyhteisössä rakentavalla ja aikuismaisella tavalla
Kenelle sopii: Työyhteisöille, joissa on konfliktitilanne.
Mistä konfliktin tunnistaa: Konflikti voi olla piilevä ja se oireita on mm.
- puhumattomuus
- välttely
- ahdistuneisuus
- selän takana puhuminen
- epäasiallinen viestintä (myös asiakkaan suuntaan)
- epäasiallinen käytös (myös asiakkaan suuntaan)
- lisääntyneet sairauspoissaolot
- ennen aikainen eläköityminen